جدیدترین رژیم‌­های غذایی سال نو

  • منبع: circledna
  • چهارشنبه 08 فروردین 1403
  • 8 دقیقه مطالعه

هر ساله موجی از رژیم‌­های غذایی جدید در بین مردم رواج می‌­یابد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد سلامتی خود را اولویت قرار داده‌­اند، رژیم‌­های ترند امسال تحت تاثیر رسانه­‌های اجتماعی، تایید افراد مشهور و علاقه‌ی فزاینده به تغذیه‌ی شخصی‌­سازی­‌شده شکل گرفته است. در ادامه با رژیم‌­هایی که قرار است امسال تاثیر چشم­گیری داشته باشند آشنا می­‌شویم:

 

رژیم‌­های غذایی ترندشده در شبکه‌های اجتماعی: ویدیوهای کوتاه با تاثیر بزرگ

 

هر روزه ویدیوهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی، معروف می­‌شوند و ویدیوهای مرتبط با رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در سال جاری، شاهد انفجار رژیم­‌های غذایی پر تکرار در فضای مجازی خواهیم بود که در آن کاربران توصیه­‌هایی برای سالم بودن و ترفندهای غذایی را به اشتراک می­‌گذارند. یکی از ترندهای تغذیه‌­ای محبوب «چالش اسموتی» است که در آن افراد دستورالعمل‌های اسموتی‌­های مغذی و خوشمزه را به اشتراک می­‌گذارند که برای حمایت از اهداف سلامتی خاص طراحی شده‌اند.

 

کاسه‌­های اسموتی نیروگاهی

 

کاربران زیادی میوه‌ها و سبزیجات متنوعی را در یک کاسه ترکیب کرده و غذاهای فوق‌العاده­‌ای را به نمایش می‌گذارند. این کاسه­‌ها نه تنها از نظر زیبایی­‌شناسی دلپذیر هستند، بلکه سرشار از مواد مغذی بوده که از یک سبک زندگی سالم حمایت می­‌کنند.

 

چالش دو هفته‌­ای غذای کامل

 

این یکی دیگر از چالش‌­هایی‌ست که افراد را تشویق می‌کند تا غذاهای فرآوری‌شده را حذف کرده و بر غذاهای کامل و فراوری­‌نشده تمرکز کنند. این چالش، آشپزی کردن در خانه را ترویج کرده و عادات سالم‌­تر غذایی را به روشی سرگرم‌­کننده و در دسترس تشویق می­‌کند.

 

ترند دیگری که در حال گسترش است، «میان‌وعده‌های بسته‌بندی شده با سبزیجات» هستند که کاربران را تشویق می‌کنند تا سبزیجات بیش‌تری را به روش‌های خلاقانه و جذاب در رژیم غذایی خود بگنجانند. افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی نحوه‌ی درست کردن این میان‌وعده‌های سالم را به طوریکه هم خوشمزه و هم راحت باشند، نشان می‌دهند که اغلب منجر به چالش‌هایی می‌شود که عادات غذایی بهتری را ترویج می‌کنند.

 

ترندهای جدید رژیم غذایی هالیوودی: زرق و برق با سلامتی ملاقات می‌کند.

 

رژیم غذایی پایدار سلبریتی­‌ها

 

تاثیر هالیوود بر رژیم غذایی و تناسب اندام غیرقابل انکار است و در سال جدید، ترندهای جدید رژیم غذایی مبتنی بر هالیوود در حال ظهور هستند. امروزه سلبریتی­‌ها رژیم‌­های غذایی متمرکز بر پایداری و غذا خوردن آگاهانه را به جای برنامه­‌های غذایی محدود ترویج می­‌کنند.

 

سلبریتی‌ها در حال حاضر از رژیم غذایی پایدار حمایت می‌کنند که بر تاثیرات محیطی و تغذیه‌ی پاک تمرکز دارد. این رژیم غذایی شامل مواد اولیه‌ی محلی بوده و وعده‌­های غذایی گیاهی را در اولویت قرار می­‌دهد؛ این امر نشان‌­دهنده‌ی تلاش آگاهانه برای سالم‌­خوری و مسئولیت­‌پذیری است.

 

روش 16:8

 

روزه‌­داری متناوب هنوز هم یک رژیم پرطرفدار است اما امسال یک تغییر جدید به نام «الگوهای غذا خوردن محدود به زمان» در آن ایجاد شده که در آن تمرکز بر هم‌سویی برنامه­‌های غذایی با ریتم‌­های شبانه­‌روزی طبیعی بدن است. این کار مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارد.

 

در روزه‌­داری متناوب با روش 16:8 که از هالیوود منشا گرفته است، فرد 16 ساعت روزه می­‌گیرد و در یک بازه‌ی زمانی 8 ساعته غذا می­‌خورد. ستارگان سینما ادعا می­‌کنند که این کار به حفظ سطح انرژی لازم برای سبک زندگی سخت افراد ثروتمند و مشهور کمک می­‌کند و در عین حال تغذیه‌ی آن‌­ها را کنترل می­‌کند.

 

ترندهای رژیم غذایی سال جدید: تغذیه‌ی شخصی­‌سازی­‌شده در اولویت قرار دارد.

 

رژیم­‌های غذایی مبتنی بر ژنوم فرد

 

رشته‌ی nutrigenomics یا ژنتیک تغذیه که امروزه رونق زیادی داشته است، بر اساس اطلاعات ژنتیکی افراد به آن‌­ها رژیم­‌های غذایی شخصی­‌سازی­‌شده‌­ای را پیشنهاد می­‌دهد. خدماتی مانند آزمایش ژنتیک تغذیه حنیفا، بینش‌­هایی را در مورد چگونگی پردازش مواد مغذی توسط بدن شما ارائه داده و به شما امکان می­‌دهد تا رژیمی ایجاد کنید که سلامت شما را بر اساس DNAتان بهبود می‌­بخشد.

 

رژیم میکروبیوم

 

همان‌طور که تحقیقات بیش‌تری درباره‌ی سلامت روده انجام می­‌شود، رژیم غذایی میکروبیوم با تمرکز بر غذاهایی که فلور روده‌ی سالم را تقویت می­‌کنند، محبوب‌­تر می­‌شوند. غذاهای تخمیر شده، گیاهان غنی از فیبر و پروبیوتیک­‌ها اجزای اصلی این رژیم هستند که نویدبخش بهبود هضم و رفاه کلی فرد هستند.

 

رژیم غذایی و تغذیه

 

نتیجه­‌گیری: رژیم غذایی شما، روش شما

 

ترندهای رژیم غذایی سال جدید بسیار هیجان‌­انگیز به‌نظر می‌­رسند؛ چالش‌­های موجود در شبکه‌های اجتماعی که تغذیه‌ی سالم را سرگرم­‌کننده می‌­کنند و یا رژیم‌­های غذایی شخص‌ی­سازی‌­شده که بر اساس ساختار ژنتیکی شما طراحی شده‌­اند از جمله این موارد هستند. به یاد داشته باشید، موثرترین رژیم غذایی، برنامه‌­ای است که بتوانید آن را برای مدت طولانی حفظ کنید و به شادی و سلامتی برسید. با آگاهی بیش‌تر از اهمیت سلامت فردی، در سال جدید شاهد افزایش رژیم­‌های غذایی متناسب با نیازهای شخصی و ترکیب ژنتیکی هستیم. این روند در حال دور شدن از رژیم‌­های غذایی مشابه برای همه‌ی افراد بوده و به سمت درک چگونگی واکنش منحصر به فرد بدن ما به غذاهای مختلف پیش می‌­رود.

 

مراکزی مانند مرکز خدمات تخصصی ژنتیک حنیفا، در خط مقدم این حرکت هستند و آزمایش‌­هایی را ارائه می‌کنند که DNA شما را تجزیه و تحلیل کرده و توصیه‌های تغذیه‌ای شخصی­‌سازی‌شده­‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند. با درک استعدادهای ژنتیکی خود، می‌­توانید رژیم غذایی خود را مطابق با آنچه که برای شما بهترین است تنظیم کنید، به طور بالقوه سلامتی خود را بهبود بخشید و به طور موثرتری به اهداف سلامتی خود دست یابید.

 

اگر ایده‌ی رژیم غذایی طراحی شده بر اساس DNA منحصر به فرد، شما را مجذوب خود کرده است، آزمایش ژنتیک تغذیه حنیفا را امتحان کنید. این کار گامی به سوی درک بدن خود در سطح ژنتیکی و تنظیم تغذیه‌ی شما برای سلامتی مطلوب است.

پست های مرتبط