جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن شدنی است!

  • منبع: circle Dna
  • یکشنبه 08 خرداد 1401
  • 6 دقیقه مطالعه

پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن شدنی است!

 

عادات کلی مانند رژیم غذایی، تناسب اندام، خواب، استرس و زندگی اجتماعی‌، سبک زندگی هر فرد را شکل می‌دهند و داشتن اطلاعات کافی درباره آن‌ها کمک می‌کند از سلامتی و تندرستی خود بهتر مراقبت کنید. اهمیت این موضوع، به ویژه در دوران پاندمی کووید-19،  بیشتر برای ما مشخص شد؛ چرا که ابتلا به بیماری­‌های مزمن همچون چاقی، دیابت نوع 2 و فشارخون بالا، که معمولا با سبک زندگی مرتبط هستند، موجب افزایش شانس ابتلا به نوع شدید بیماری می‌شد.

 

بیماری­‌های مرتبط با سبک زندگی معمولا همزمان با یکدیگر رخ می­‌دهند و می‌­توانند شانس ابتلا به دیگر بیماری­‌های مزمن را افزایش دهند. بنابراین می­‌توان بدن را به عنوان مجموعه‌ای از اجزای زیرساختی یک ساختمان در نظر گرفت که برای سرپا ماندن آن، نیاز است که همه اجزا و سیستم‌ها به درستی کار کنند.

 

اختلال در عملکرد طبیعی یکی از اجزای بدن، می‌­تواند سایر بخش­‌های را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال اگر دچار چاقی و یا اضافه‌وزن باشید، احتمال ابتلای شما به دیابت نوع 2 بیشتر از دیگران است. همچنین فشارخون و کلسترول بالا نیز از عواملی هستند که به طور قابل توجهی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌­دهند.

 

از آنجا که این موارد اغلب به صورت همزمان با یکدیگر وجود دارند، مدیریت سلامت و سبک زندگی به منظور کاهش علائم یکی از این بیماری­‌ها، منجر به تسکین بیماری دیگر نیز می‌شود. در واقع نحوه برخورد شما با بدنتان و مواد غذایی که به آن می‌­رسانید، اهمیت زیادی در کنترل و مدیریت چنین بیماری­‌هایی دارد.

 

مثلا اگر مصرف شکر را کم کنید، نوع چربی­‌های مصرفی را با توجه به ساختار ژن‌هایتان انتخاب کنید و فعالیت بیشتری داشته باشید، می­‌توانید سلامت خود را بهبود ببخشید. این اقدامات همچنین می­‌توانند باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری­‌های قلبی و دیابت نوع 2 شوند. علاوه بر این کاهش مصرف نمک نیز می‌­تواند باعث جلوگیری از ابتلا به فشارخون شده و در نهایت ریسک ابتلا به بیماری­‌های قلبی را کاهش دهد. اما تاثیر نمک بر تغییرات فشارخون در افراد مختلف متفاوت است. آزمایش ژنتیک تغذیه حنیفا ژن‌های موثر را بررسی کرده و به شما می‌گوید که مصرف زیاد نمک تا چه اندازه بر بالا رفتن فشارخون شما تاثیر دارد.

 

خطراتی که سلامتی‌تان را تهدید می­‌کنند، بشناسید

 

بیماری­‌های مزمن، به میزان زیادی با استعداد ژنتیکی، عوامل محیطی و سبک زندگی در ارتباط هستند. برخی افراد به دلیل ساختار ژنتیکی خاص خود در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری­‌های مزمن قرار دارند. بنابراین تشخیص زودهنگام این خطر می­‌تواند تحول بزرگی در وضعیت سلامتی آن‌ها در آینده ایجاد کند. آزمایش ژنتیک سلامت و آزمایش ژنتیک سلامت پیشرفته حنیفا، اطلاعات ارزشمندی در خصوص احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

پیشگیری بهتر از درمان است! شناسایی فاکتورهای خطر به شما این اجازه را می‌­دهد که با یک رویکرد سالم، سرنوشتی که ژن­‌ها برای شما تعیین کرده‌­اند را تغییر دهید. عواملی که با تغییر آن‌ها می‌توانید زندگی سالم­‌تری داشته باشید عبارتند از:

 

  • رژیم غذایی ناسالم
  • بی‌­تحرکی
  • مصرف دخانیات
  • عدم تعادل وزن

 

از ابتلا به بیماری­‌ها پیشگیری کنید!

 

انجام آزمایش ژنتیک به منظور آگاهی از میزان خطر ابتلا به بیماری­‌های مزمن می­‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب رویکردی مناسب و همگام با نیازهای شما، جهت پیشگیری از این بیماری‌­ها باشد. مرکز تخصصی ژنتیک حنیفا با ارائه تست‌­های ژنتیکی در حوزه‌های مختلف می­‌تواند شما را از تاثیر ژن­‌هایتان بر مواردی مثل BMI، عادات غذایی، خواب، استرس و فشارخون آگاه ­کند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید سبک زندگی خود را طوری تنظیم کنید که تا حد امکان از ابتلا به بیماری‌های مزمن در امان باشید.

 

تست­‌های سلامت و سلامت پیشرفته حنیفا با بررسی ژن­‌های مرتبط با بیش از 110 بیماری، نتایج را در قالب گزارش­‌هایی جامع و کامل به شما ارائه می‌دهند. همچنین این گزارش­‌ها مجموعه‌ی گسترده‌ای از توصیه‌های عمومی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با کمک آن­‌ها سبک زندگی‌تان را تغییر داده و از ابتلا به بسیاری از بیماری­‌ها جلوگیری کنید. همین امروز این سرمایه­‌گذاری سرنوشت‌­ساز را انجام دهید و با استفاده از نتایج این تست، تصمیمات آگاهانه­‌تری درباره برنامه زندگی‌تان بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست های مرتبط