5 ویژگی شخصیتی که احتمال ترفیع گرفتن شما را افزایش می­‌دهد.

  • منبع: circledna
  • چهارشنبه 10 آبان 1402
  • 14 دقیقه مطالعه

در بازار کار رقابتی امروزی، داشتن ویژگی‌­های شخصیتی مناسب می­‌تواند نقش مهمی در پیشرفت شغلی شما ایفا کند. برای رسیدن به موفقیت در محیط کار، شایستگی فردی همیشه جوابگو نیست. به منظور رسیدن به نقطه اوج، باید با تقویت مهارت‌های نرم و کسب ویژگی‌های شخصیتی دوست‌داشتنی، خود را متمایز کنید و توجه کارفرمایانتان را جلب کنید. ویژگی‌­هایی مانند توافق­‌پذیری، همکاری، وظیفه­‌شناسی، خوش­‌بینی و موارد دیگر همگی می­‌توانند به شما کمک کنند تا یک شغل عالی را به دست آورید و آن را حفظ کنید.

 

در ادامه، 5 ویژگی شخصیتی که می­‌توانند باعث ارتقای شما شوند را بررسی خواهیم کرد. خوشبختانه، اکثر این ویژگی­‌ها را می‌­توان در طول زمان تقویت کرد، بنابراین پرورش این خصوصیات محبوب، برای اکثر افراد امکان­‌پذیر است.

 

توافق­‌پذیری

 

توافق‌­پذیری در واقع یکی از 5 ویژگی شخصیتی اصلی است.

نمره بالا در این خصوصیت معمولا به لطف ژنتیک و همچنین تربیت شما بدست می‌­آید.

 

ویژگی شخصیتی توافق­‌پذیری به کارفرما و همکارانتان نشان می‌­دهد که کارکردن با شما سخت نیست، به راحتی با دیگران کنار می­‌آیید، به دیگران توجه می­‌کنید و مهربان و خون‌گرم هستید. به عنوان یک فرد توافق­‌پذیر، احتمالا دوستان و همکارانتان به دنبال شرکت دادنتان در فعالیت‌های گروهی هستند، زیرا کارکردن با شما بسیار دلپذیر و مفید است.

 

توافق­‌پذیری یک ویژگی شخصیتی است که شما را دوست‌­داشتنی‌­تر خواهد کرد. بیایید با آن روبرو شویم؛ برای اینکه بتوانید ترفیع بگیرید، اغلب باید به عنوان یک فرد محبوب شناخته شده باشید. همچنین برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی هم، در وهله اول باید موردپسند واقع شوید.

 

با انجام آزمایش شخصیت­‌شناسی حنیفا و مطالعه در مورد ویژگی‌­های شخصیتی مرتبط با ژنتیک خود، دریابید که آیا به طور ذاتی فردی توافق­‌پذیر هستید یا خیر.

 

خوش‌­بینی

 

برخی افراد به طور طبیعی خوش‌­بین­‌تر از دیگران هستند و چشم‌­انداز مثبت‌­تری در پیش روی خود تصور می­‌کنند. به ندرت پیش می­‌آید فردی که در محل کار محبوب نیست، ترفیع بگیرد. شما باید به کارفرمای خود نشان دهید که همیشه نگرش مثبتی دارید، حتی زمانی که کار سخت است یا مشکل بزرگی در محل کارتان وجود دارد.

 

شما نمی‌­توانید زیاد شکایت کنید یا منفی باشید. کارفرمایان به افرادی ترفیع مقام می‌­دهند که نه تنها احساسات مثبتی در مورد شرکت و آینده شرکت دارند، بلکه هاله­‌ای از انرژی مثبت و خوش­‌بینی را نیز به همراه دارند.

 

گشودگی فکری

 

ذهنِ باز با کنجکاوی فکری، خلاقیت و عشق به یادگیری چیزهای جدید مرتبط است. برخی افراد به طور طبیعی نسبت به دیگران کنجکاوتر بوده و پذیرای ایده­‌های جدید هستند. در واقع، گشودگی یکی دیگر از 5 ویژگی شخصیتی اصلی است که تا حدی توسط DNA شما تعیین می‌­شود.

 

وقتی نوبت به امتیاز دادن برای ترفیع می­‌رسد، بدون شک گشودگی نسبت به یادگیری مهارت­‌های بیشتر، یکی از مهم‌­ترین ویژگی­‌های شخصیتی است که شما را متمایز می­‌کند. برای به دست آوردن ترفیع باید مهارت‌­های جدیدی را یاد بگیرید، بنابراین نشان دادن این ویژگی شخصیتی کلیدی است. داشتن نگرش مثبت در مورد یادگیری یک فناوری یا نرم‌­افزار جدید و آمادگی برای یاد‌گیری یک مهارت جدید از افراد حرفه‌ای‌تر، از جمله رفتارهاییست که یک فرد گشوده در محیط کار از خود نشان می‌­دهد.

 

برای اینکه به عنوان گزینه­‌ای برای ارتقاء در نظر گرفته شوید، باز بودن فکر باعث می‌­شود که در برابر تغییرات آماده بنظر بیایید. چون ترفیع شغلی اغلب مستلزم تغییر در مسئولیت­‌ها و شرح وظایف شما می‌شود.

 

ورود به هر موقعیت جدید در محل کار، صرف نظر از سطح تجربه، نیازمند یک منحنی یادگیری است. به طور منظم تمایل خود را برای یادگیری نشان دهید. وقتی کارفرمایتان تکنیک‌ها، نرم‌افزارها یا مسئولیت‌های جدید را به شما معرفی می‌کند، آن­ها را با اشتیاق دنبال کنید. اگر سریع یاد می‌گیرید، حتی می‌توانید به سایر کارمندان همان چیزی را که یاد گرفته‌اید آموزش دهید تا مهارت‌های رهبری خود را نیز به نمایش بگذارید.

 

سازگاری

 

یکی از بهترین ویژگی­‌ها برای شرکت‌­ها یا دفاتر کاری، توانایی سازگاری است. کارفرمایان برای تیم­‌های خود به افرادی نیاز دارند که مایل باشند مهارت­‌های خود را مطابق با نیازهای هر موقعیت خاص، شکل داده و تقویت کنند. البته، یافتن یک فرد سازگار بسیار دشوار است، بنابراین کسانی که می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند، مطمئنا در محل کار از مزایای بیشتری برخوردار هستند.

 

اگر کارفرمایتان از شما می­‌خواهد که با بخش دیگری همکاری کنید یا فعالیتی را کمی خارج از محدوده کاری معمول خود انجام دهید، این چالش را بپذیرید! به یاد داشته باشید، هر کار روزانه­‌ای می‌­تواند به عنوان آینه­‌ای از توانایی­‌های شما در نظر گرفته شود. اگر فعالیتی فراتر از کاری که از شما خواسته شده است، انجام می‌­دهید، احتمال اینکه کارفرمایتان به این فکر کند که شما مستحق دریافت حقوق بیشتری هستید، بیشتر خواهد شد.

 

وظیفه­‌شناسی

 

وظیفه­‌شناسی یکی از مهم­ترین ویژگی­‌های شخصیتی است که بر عملکرد کاری شما تاثیر می­‌گذارد. این ویژگی شخصیتی، بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌­گیرد. وظیفه‌­شناسی تمایل به پیروی از قوانین و دستورات، منظم بودن، سخت­‌کوش بودن، دقت، وقت­‌شناسی و کوشا بودن است. وظیفه­‌شناسی که یکی از 5 ویژگی شخصیتی اصلی است، اغلب می‌­تواند توجه رئیستان را جلب کرده و شما را به ترفیع شغلی نزدیک‌­تر کند.

 

موفقیت

 

چه چیز دیگری می‌­تواند شما را ارتقا دهد؟

 

برای افزایش شانس اضافه حقوق، شناخته شدن و ارتقاء رتبه می­‌توانید کارهای زیر را هم انجام دهید:

 

در انجام کارهایتان سنگ تمام بگذارید.

 

ترفیع گرفتن معمولا مستلزم درخشیدن در محل کار است، بنابراین منطقی است که یکی از بهترین ویژگی‌­ها برای رساندن شما به سطح بعدی، سنگ تمام گذاشتن در انجام وظایفتان باشد. وقت گذاشتن بیشتر برای آموزش سایر اعضای تیمتان، زودتر از موعد رسیدن یا ارائه کارها قبل از رسیدن روز تحویل، از جمله این کارها هستند. راهی بیابید که نشان دهید برای حرفه خود، آماده انجام کارهای بسیار بیشتر از حداقل­‌ها هستید.

 

همچنین به ویژگی­‌های نقش مورد نظر خود توجه کنید. اگر امیدوارید به یک موقعیت مدیریتی ارتقا پیدا کنید، راه‌­هایی برای نشان دادن مهارت­‌های سازمانی و دیپلماسی خود بیابید. شما همچنین می­‌توانید از کسانی که بالاتر از شما هستند درخواست راهنمایی کنید. ابتکارعمل داشته باشید و بپرسید که آیا چیزی فراتر از مسئولیت­‌های موقعیت فعلی شما وجود دارد که بتوانید در آن کمک کنید؟

 

سنگ تمام گذاشتن در محل کار همچنین به این معنی است که در ساعات غیرکاری نیز از خود مراقبت کنید؛ بهداشت خواب مناسب را رعایت کنید، رژیم غذایی متعادل را در اولویت قرار دهید و به طور منظم ورزش کنید تا زمانی که سر کار هستید در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشید.

 

مهارت­‌های بین­‌فردیتان را به اندازه مهارت­‌های فنی تقویت کنید.

 

داشتن درجه بالایی از هوش هیجانی، شما را تقریبا در هر مکانی به یک منبع انرژی تبدیل می­‌کند و محل کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این صورت، برخی از بهترین ویژگی‌های شخصیتی که می‌توانید داشته باشید، توافق­‌پذیری بالا، گشودگی زیاد و تمایل به همکاری است.

 

البته که تقویت مهارت­‌های حرفه‌ای اهمیت زیادی دارند و این چیزیست که از همه کارمندان انتظار می­‌رود. هماهنگی زیاد با دیگران شما را به یک مذاکره‌کننده، برقرارکننده ارتباط و در نهایت یک عضو ارزشمند تیم تبدیل می‌کند، به طوری که کارفرمایتان برای نگه داشتنتان، سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

 

سعی کنید در سرتاسر محل کار، خود را با افراد مختلف درگیر کنید، حتی اگر از راه دور کار می­‌کنید. یک معرفی ساده می‌‍­تواند مسیر موفقیت را برای شما باز کرده و به عنوان راهی عالی برای غوطه­‌ور شدن در فرهنگ فضای کاری، عمل کند.

 

اعتماد به نفس داشته باشید.

 

در حالی که داشتن ویژگی­‌های شخصیتی عالی، مطمئنا مسیر بالا رفتن از پله­‌های ترقی را هموار می­­‌کند اما به یاد داشته باشید که برای درخواست ترفیع نیز باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید. بسیاری از کارمندان صرفا به این دلیل که اعتماد به نفس کافی برای درخواست ترفیع را ندارند، خود را از بدست آوردن آن محروم می­‌کنند. اما لازم است که در زمان مناسب این کار را انجام دهید.

 

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که در مورد آنچه که از ارتقای شغلی خود می‌­خواهید، مطمئن باشید. آیا موقعیت جدیدی است؟ حقوق بالاتر؟ انتقال به بخش دیگر؟ قبل از صحبت کردن با رئیستان این جزئیات را بررسی کنید تا در طول مکالمه بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنید.

هنگامی که موقعیت ایده‌­آل خود را تجزیه و تحلیل کردید، مطمئن شوید که مثال­‌هایی از وظایفی که در گذشته انجام داده­‌اید، در اختیار داشته باشید تا توانایی شما برای ایفای نقش جدید پررنگ‌­تر شود. آیا واقعا برای ترفیع مورد نظر خود واجد شرایط هستید؟ برای رسیدن به پله بعدی نردبان، این مساله را با اعمال خود به کارفرمایتان ثابت کنید.

 

هنگامی که از موقعیت خود مطمئن شدید، از رئیستان بپرسید که آیا زمان مناسبی برای گفتگوی خصوصی وجود دارد یا خیر. در طول جلسه، در مورد آنچه که به دنبالش هستید و اینکه چرا واجد شرایط ارتقا می‌­باشید، واضح و صریح صحبت کنید. انتظار نداشته باشید که در آن روز پاسخی دریافت کنید؛ ممکن است بالادستی­‌ها برای بررسی و تصمیم­‌گیری به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

 

اگر مکالمه اولیه شما منجر به ترفیع نشد، نگران نباشید! از آن به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کنید و از رئیس خود بپرسید که برای به دست آوردن آن عنوان باید چه کارهای متفاوتی انجام دهید. به این ترتیب، جلسه شما به یک موقعیت برد-برد تبدیل می‌شود: شما یا ارتقاء را دریافت می­‌کنید یا دقیقا متوجه می‌­شوید که برای دریافت آن چه کاری باید انجام دهید. شاید هنوز هم برای ترفیع گرفتن دیر نشده باشد.

 

فراموش نکنید که هر روز کاری می‌­تواند مصاحبه­‌ای برای آینده در نظر گرفته شود. بهترین ورژن خود را سر کار بیاورید و وقتی با مجموعه جدیدی از وظایف روبرو می­‌شوید، مشتاقانه و حرفه­‌ای پاسخ دهید. همچنین ایده خوبی است که ابتکار عمل به خرج داده و از درخواست کمک نترسید. اما اگر چیزی وجود دارد که می­‌توانید به تنهایی و با تحقیق کردن بفهمید­، فعال باشید و این کار را انجام دهید.

پست های مرتبط