5 مانع در مسیر رسیدن به تناسب اندام

  • منبع: circledna
  • شنبه 01 اردیبهشت 1403
  • 6 دقیقه مطالعه

با گرم‌تر شدن هوا، دیگر نمی‌توانیم بدن خود را زیر لباس‌های ضخیم پنهان کنیم؛ به همین دلیل است که در این فصل، افراد بیش‌تری روی اهداف تناسب اندام خود تمرکز می‌کنند. بسیاری از آن­‌ها به دلایل اعتماد به نفس یا صرفا به خاطر سلامتی خود، به دنبال تناسب اندام هستند.

 

همیشه موانعی بر سر راه اهداف تناسب اندام شما وجود خواهد داشت. برای مثال گران بودن غذای سالم و پرخوری عصبی از جمله این عوامل بازدارنده هستند. در زیر چند نمونه از موانعی که بر سر راه اهداف تناسب اندام شما قرار می‌­گیرند و نحوه‌ی غلبه بر آن­‌ها آورده شده است:

 

  • وسوسه برای غذا خوردن بیرون از منزل

 

آیا نزدیکان و دوستان شما دوست دارند بیرون از خانه غذا بخورند؟ اگر چنین است، دلیلی وجود ندارد که بیرون رفتن برای شام، پیشرفت شما را از مسیر خارج کند. اول از همه، مطمئنا گاهی اوقات مجاز به انتخاب رستوران هستید. علاوه بر این می­‌توانید رستوران سالم­‌تری را انتخاب کنید و یا حداقل به رستورانی که گزینه‌­های سالمی دارد بروید. به عنوان مثال، شاید شما یک رستوران عجیب را بشناسید که سوشی برنج قهوه­‌ای سالم سرو می­‌کند. این مکان را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

 

همچنین می‌توانید به دوستان خود بگویید که در تلاش هستید که سالم غذا بخورید و از آن‌­ها بخواهید که هنگامی که وسوسه می­‌شوید که غذاهای ناسالم سفارش دهید، شما را از این امر باز دارند. به این ترتیب، مطمئنا شما را تشویق به سفارش دسر نمی‌کنند.

 

به وب‌سایت رستوران مورد علاقه‌ی خود بروید و ببینید آیا در کنار هر یک از آیتم‌های منو اطلاعات تغذیه‌ای درج شده است یا نه و اگر این‌طور نیست، به آن‌ها تلفن بزنید و در صورت امکان جزئیات غذای مورد نظرتان را بپرسید. چیزی را سفارش دهید که فیبر بالایی داشته باشد تا آن‌قدر شما را سیر کند که از سفارش یک دسر وسوسه‌­انگیز جلوگیری کند.

 

اگر مراقب نباشید، گردش‌­های مکرر در رستوران‌­ها می­‌تواند اهداف تناسب اندام شما را مختل کند. آشپزی در خانه همیشه سالم‌­تر است.

 

  • گران بودن غذاهای سالم

 

مصرف پاستا به جای نان­‌های فراوری شده سالم‌­تر است، اما گران‌تر نیز هست. چرا غذای سالم این‌قدر گران است؟ اگر هزینه‌های خود را پیگیری کنید، احتمالا وقتی ببینید این «انتخاب‌های سالم‌تر» چقدر برای شما هزینه دارد، ناامید خواهید شد. اگرچه یک شام سالم گران­‌تر از یک وعده فست فود است اما سالم‌­خوری با هزینه‌ی کم، غیرممکن نیست. اگر می‌خواهید مراقب هزینه‌های خود باشید و با بودجه‌ای متناسب غذا بخورید، سعی کنید وعده‌­های غذایی را در خانه تهیه کنید و اضافه‌ی آن را در فریزر نگهداری کنید.

 

موانع رسیدن به تناسب اندام

 

  • یافتن انرژی برای ورزش کردن سخت است.

 

چه به این دلیل باشد که احساس افسردگی می­‌کنید یا صرفا کم­‌انرژی هستید، پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن همیشه آسان نیست. هر بار که برای رفتن به باشگاه خسته هستید، خیلی بیش‌تر از اهداف تناسب اندام خود فاصله می­‌گیرید. برای غلبه بر این کشمکش، سعی کنید یک شریک مسئولیت‌­پذیر پیدا کنید که با او تمرین کنید. حتی زمانی که خسته هستید، اگر شخص دیگری از شما انتظار حضور داشته باشد، احتمال این‌که تمرین خود را لغو کنید بسیار کمتر است.

 

به یاد داشته باشید که حتی اگر خسته هستید، ورزش کردن به طور چشم‌گیری سطح انرژی شما را بهبود می­‌بخشد، زیرا یک تقویت­‌کننده‌ی طبیعی اندورفین است. هم‌چنین راه­‌های طبیعی زیادی برای افزایش انرژی قبل از تمرین در دسترس هستند؛ برای مثال نوشیدنی­‌های سبز یک انرژی‌زای بی‌­نظیر هستند. بهتر است تمرینات خود را بیرون از خانه انجام دهید؛ به کوه‌نوردی یا پیاده‌­روی بروید. هیچ چیز مانند هوای تازه نمی‌­تواند شما را سرحال کند.

 

  • ورزشی که انجام می­‌دهید برای شما لذت‌­بخش نیست.

 

اگر می‌­خواهید به اهداف تناسب اندام خود برسید، پیدا کردن ورزشی که از آن لذت می­‌برید بسیار مهم است. برخی از افراد بسیار به شنا علاقه دارند، برخی دیگر کلاس‌­های تناسب اندام گروهی یا کلاس‌­های اسپین را دوست دارند. اگر مطمئن نیستید که واقعا از چه نوع تمرینی لذت می‌برید، نکته‌ی کلیدی این است که آزمون و خطا کنید. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و بوت کمپ را امتحان کنید. تا زمانی که تمرینی را پیدا کنید که از آن لذت می­‌برید و با خوشحالی ادامه می‌­دهید، به امتحان انواع مختلف تمرینات ادامه دهید.

 

  • زمانی که حوصله‌ی شما سر می­‌رود به سراغ غذا می­‌روید.

 

کمتر کسی در همه‌ی ساعات روز مشغول کار کردن است. زمانی که در خانه سرگرم تماشای تلویزیون هستید، در اینترنت پرسه می­‌زنید و یا بر روی تکالیف دانشگاه کار می­‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که در حین انجام این کارها چیزی بخورید. زمانی که تنها هستیم، زمانی که بی‌حوصله هستیم و زمانی که استرس داریم، بیش‌تر غذا می­‌خوریم. اگر چنین تمایلاتی دارید، چیزی که واقعا به آن نیاز دارید یک کشوی بزرگ پر از آبنبات چوبی است. در واقع، انواع آب نبات چوبی بدون قند و رژیمی وجود دارد که دهان شما را مشغول نگه داشته و شما را از خوردن در هنگام بی‌حوصلگی باز می­‌دارد.

پست های مرتبط